Aralıklı Oruç Nedir?

Aralıklı oruç, gün içinde veya haftanın diğer günlerinde enerji yönünden zengin yiyecek ve içeceklerin yasaklandığı veya tüketilmediği, ardından yiyecek ve içeceklerin devam ettiği bir dönemden oluşan bir diyet olarak tanımlanmaktadır.

Aralıklı Oruç

Aralıklı oruç: Haftanın belirli günlerinde yiyecek ve enerji içeceğinin tüketilmediği, diğer günlerde tüketimin serbest olduğu bir uygulamadır.

Aralıklı Oruç

Bunu yaparak insanlar haftanın beş günü kısıtlama olmaksızın yemeye devam ederler ve haftada iki gün keserek günlük enerjilerinin %20-25’ini tüketirler.

Aralıklı Aralıklı Oruç

Bu uygulamada insanlar günün belirli saatlerinde enerjilerini tamamen kısıtlarlar. Bu sürenin dışında enerji tüketimi ücretsizdir.

Aralıklı Oruç Sağlığınızı Nasıl Etkileyebilir?

Düzenli kullanımın kilo vermeyi sağlayarak ve metabolik semptomları (kan şekeri, insülin, kolesterol gibi) iyileştirerek sağlığı iyileştirebileceği söylenmektedir. Bu etkileri çevredeki (sirkadiyen ritim), bağırsak mikrobiyotasındaki ve uykudaki değişiklikler yoluyla gösterebileceği söyleniyor.

Oruç Aralıklı Oruç mudur?

Ramazan ayı boyunca sahur ile iftar arası (günlerin uzunluğuna bağlı olarak 12-18 saat), yiyecek, içecek ve su tüketilmez ve oruç tutulur. İftardan sonra sahura kadar yiyecek, içecek ve su kullanımı serbesttir. Bu nedenle yukarıdaki oruç uygulamalarından bir süreliğine oruç tutmak, aralıklı oruç tutmanın bir örneği olabilir, ancak oruçtan farklı olarak su kullanılmaz.

Bilim Aralıklı Oruç Hakkında Ne Diyor?

Aralıklı oruç, dünya çapında dikkat çeken bir konudur, ancak yeni ve kapsamlı araştırmalara ihtiyaç duymaktadır. Kilo vermek ve aralıklı oruç tutmak kısa süreli mutluluk getirse de aralıklı orucun hipoglisemi, baş ağrısı, yüksek tansiyon gibi risklere yol açabileceği ve uzun vadede beslenme bozuklukları, bazal metabolizmanın azalması, acil yemek yeme gibi risklere neden olabileceği de söyleniyor. yemek (aşırı yemek). Gelecekte yapılacak yeni ve güvenilir araştırmalarla sağlığa etkileri daha iyi anlaşılacak olan intermittent fasting uygulayarak bu ipuçlarını dinleyebilirsiniz.

1 Aralıklı oruç tutmanın vücut ağırlığını ve metabolik semptomları etkileyebileceğini gösteren veriler olmasına rağmen, en iyisinin ne olduğu, ne kadar süreyle oruç tutulması veya haftada kaç gün oruç tutulması gerektiği sorularını yanıtlamak için kanıta dayalı bilimsel bilgiler yeterli değildir.

2 Gece yiyecek ve içeceklerini azaltan aralıklı oruç tutmanın sağlığı iyileştirebileceğini öne süren teoriler var, ancak bu fikri destekleyen sonuçlar hayvan çalışmalarından elde edilmiş ve bu fikir insanlarda test edilmemiştir.

3 Aralıklı orucun sağlıklı yetişkinlerde stabilite, yeme davranışı ve metabolik belirteçler üzerindeki etkilerini değerlendirmek için 1 yılı aşkın daha büyük çalışmalara ihtiyaç vardır.

4 Ciddi veya kronik bir tıbbi durumunuz varsa, aralıklı oruç kullanmadan önce doktorunuza danışın.

5 Aralıklı oruç tutarak, her gün ihtiyacınız olan enerji ve besinleri sağlamaya çalışın. Dikkatsizlik, uyku hali, halsizlik, bayılma gibi belirtiler yaşarsanız bir doktora başvurun.

6 Oruç sırasında aşırı egzersizden kaçının. Bunun yerine gün içinde kısa yürüyüşler, esneme hareketleri ve egzersizleri tercih edebilirsiniz.

ETİKETLER

Kan şekeri için aralıklı oruç Aralıklı oruç kaç kilo verilir Aralıklı oruç Aralıklı oruç Dünya sirkadiyen rit hipoglisemi Ramazan Ayı Aralıklı oruç (F diyeti aralıklı oruç diyeti Kilo vermek için aç karnına ne yapılmalı Kilo vermek için ne yapılmalı