Bamya ülkesinin Amerika ve Asya olduğu yönünde bir görüş olsa da, bamyanın Amerika’dan ayrılmadan önce Afrika’da bilindiği ve yetiştirildiği bilinmektedir. Ebegümecinden bamya ülkemizde ağırlıklı olarak Ege ve Akdeniz bölgelerinde yetişir. “Balıkesir bamya” ve “Sultani bamya” olarak adlandırılan başlıca çeşitler taze, “Amasya bamya” ise kuru olarak yenir.
Otlar ve sebzeler taze yenilmelerinin yanı sıra daha sonra kullanılmak üzere kurutularak, dondurularak ve kurutularak saklanmalıdır. Salata, dünyanın farklı ülkelerinde sebze ve otlardan yapılır. Bitkinin tohumları da kahve gibi bir içecek yapmak için kullanılır.

Bamya çıkarırken:

Bitkiyi çıkarmadan önce yıkayın ve kuruması için bir havluya bırakın. Otun tepesini çıkarmak için kısa bir yaprak seçin ve bu kısmı sivri üçgenler halinde kesin ve ince bir çizgi yapın. Kestiğiniz parçanın çok küçük olduğundan emin olun. Parça sert kesilirse ve alttaki tohumlar görünürse bamyadaki jelatinimsi madde (müsilaj) açığa çıkacak ve yemeğin tadı bozulacaktır. Yıkanmış otu sıcak sirke ve tuzlu suda kaynatın. Sudan çıkarın ve soğuk su altında çalıştırın. Suyu süzün ve daha sonra kullanın.

Bamyanın sağlığa faydaları:

Mide ve bağırsakların düzenli çalışmasına yardımcı olur. Yüksek lif içeriği nedeniyle kabızlık çekenler için iyidir. İdrar söktürücüdür. Yorgun olman sorun değil. Otun çiçeklerinin suyla karıştırılarak ezilmesiyle elde edilen suyu içilir, memeyi yumuşatır. Sindirimi kolay olduğu için hastalara, yaşlılara ve diyet yapanlara tavsiye edilir.

100 gram taze otta:

KALORİ İÇERİĞİ

Kalori 30 Protein 2,2 gram Diyet 8,7 gram Kolesterol 0 Yağ 0,2 gram Lif 1 gram

MİNERALLER

Fosfor 5 mg Kalsiyum 17 mg Demir 0.1 mg Sodyum 20 mg Potasyum 18 mg Magnezyum 5 mg

VİTAMİN

A Vitamini 60 IU Vitamin B1 0,02 mgr B2 Vitamini 0,02 mgr C Vitamini 5 mgr