Özellikle etlerin yanlış pişirilmesinden elde edilen kimyasallar kansere neden olabilir! Araştırmalar, ızgara ette üretilen kimyasalların DNA’da kansere neden olan değişikliklere neden olduğunu göstermiştir. Bu zararlı maddelerin bileşimi etin türüne ve pişirme yöntemine bağlıdır. Mangal keyfi sağlığımıza zarar vermemesi için nelere dikkat etmeliyiz? Doğru bir barbekü için 10 ipucunu açıklayarak bazı önemli uyarı ve önerilerde bulunmak istiyoruz.

• Sosis ve sosis gibi işlenmiş ürünler yerine işlenmemiş et türlerini tercih etmek daha iyidir.

Eti ateşe yakın koymayın. Bir hayvan yangınla temas ettiğinde veya yangından 15 cm’ye yakın olduğunda kanserojen madde riski artar. Bu nedenle et ile ateş arasında 15 cm mesafe olmasına dikkat ediniz.

Hikayeyi sıralamak! Malzemeleri düşükten çok düşüğe ayarlayın. Patlıcan, biber, domates gibi sebzeler kullanıyorsanız, önce mangalın içine koyduğunuzdan emin olun. Ardından balık, tavuk, kırmızı et gibi pişmiş yiyecekleri ve ardından sosisleri pişirebilirsiniz.

Yağsız et seçin. En tehlikeli kimyasallardan biri olan polisiklik hidrokarbonlar, ısı nedeniyle etten ayrılan, ateşten damlayan ve buharlaşarak tekrar ete ulaşan yağlardan üretilir. Damlamayı önlemek için yağsız etleri seçin.

Daha küçük parçalar olmalı! Büyük et parçalarının pişirme süresi, küçük et parçalarına göre daha uzun olacağından, barbekü süresi daha uzun olacaktır. Bu durum kanserojen oluşum riskini artıracağından mangalda küçük et parçaları kullanılmasında fayda vardır.

Yağı yıkayın. Etin yağlı kısımlarının etten ayrılması kanserojen kısımların oluşumunu azaltacağından mangalda kullanılmak üzere bu kısımları etten ayırın.

Barbeküde beklemeyin. Et mangalda ne kadar uzun süre kalırsa kanserojen riski o kadar yüksek olur. Bu nedenle çabuk pişen et çeşitlerini tercih etmenizde fayda var.

Et mevsimi. Pişirmeden önce eti mühürlediğinizden emin olun. Eti zeytinyağı, sirke ve limonla marine etmek pişirme süresini kısaltarak etin mangalda kalma süresini kısaltır.

Baharatları kullanın. Bilimsel çalışmalar, kırmızı biber, karabiber ve kekik gibi marine etmek için kullanılan gıdalarda daha az kanserojen madde üretildiğini göstermektedir. Bu nedenle, eti baharatlarken bu baharatları birleştirin.

Bol yeşil salata ile yiyin. Bol bol yeşil salata ve pişmiş et yiyin. C vitamininin antioksidan gücü nedeniyle et pişirirken oluşabilecek kanserojen maddelerin zararlı etkilerini azaltmada faydalı olabilir. Bu nedenle bol yeşil biber ve maydanoz içeren, C vitamininden zengin, pişmiş et dahil salata yemek faydalı olacaktır.

ETİKETLER

Patlıcan BARBEKÜ ET PİŞİRME Tavuk Kek Sosis Karabiber Domates Kırmızı Barbekü Acı Sosis NASIL KULLANILIR