Uzmanlar, “Yoğurt gibi mayalanarak elde edilen bir bardak (200 ml) kefirin 100 kalorisi var. Ayrıca bir bardak günlük kalsiyum alımının yüzde 24’ünü, A vitamininin yüzde 14’ünü, potasyumun yüzde 14’ünü, potasyumun yüzde 14’ünü sağlıyor. ve demirin yaklaşık yüzde 2’si. “Ayrıca B12 ve E vitaminlerinin yanı sıra fosfor, çinko, folik asit ve magnezyum gibi mineralleri de içeriyor. Bu sağlıklı içecek günlük diyete dahil edilmelidir. Ayrıca teşekkür ederim. Fermentasyon sonrası sütte yüzde 75’e varan oranda daha az laktoz, laktoz intoleransı olan kişiler rahatlıkla içebilir. Özellikle yaz aylarında ferahlatıcı bir sağlık deposu olan kefir ve acı tadını azaltmak için yaz meyveleri yiyebilirsiniz.

Kalp hastalığı riskini azaltır

Diğer araştırmalar; Kefirde bulunan probiyotik bakterilerin kötü kolesterol olarak adlandırılan LDL kolesterolü düşürme yeteneğine sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca içerdiği potasyum nedeniyle kan dolaşımına da sahip olan kefir kalp hastalığı riskini azaltabilir.

kemikleri güçlendirir

Kemikler yaşla birlikte zayıflasa da özellikle menopozdan sonra kemik kaybıyla birlikte kırık ve osteoporoz riski artar. Son çalışmalar; Kefirin kemik hücreleri tarafından kalsiyum emilimini artırabileceği ortaya konmasına rağmen, kefirin zengin kalsiyumu ve K vitamininin kemik sağlığını iyileştirmenin ve kemik kaybını azaltmanın en iyi yolu olduğu gösterilmiştir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir

Kefir, fermantasyon sırasında açığa çıkan faydalı maddeler sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir. Ayrıca protein, kalsiyum, magnezyum ve birçok vitamin içeren kefir, her gün 1 bardak kefir kullanıldığında günlük ihtiyacımızı karşılayabilir ve bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı korunmaya yardımcı olur.

Sindirim sistemini düzenler, mide ülserlerine karşı korur

Bağırsaklarda bakteri oluşmasını sağlayan kefir, sindirimi iyileştirir; Kabızlık, şişkinlik ve kusma gibi sindirim sistemi şikayetlerini azaltır. Ayrıca diğer çalışmalarda; Helicobacter pylori’nin neden olduğu ülserleri tedavi etmek için kefir eklendiğinde Helicobacter pylori’nin büyümesinin engellendiği gösterilmiştir.

Uzun süreli tokluk sağlarlar

Sağlıklı beslenmeye önem verenler için kefir atıştırmalıkların olmazsa olmazı olmalıdır. Çünkü 1 bardak ile vücuda yememiz gereken tüm vitamin ve minerallerin yanı sıra besin ve protein verebiliriz. Ayrıca uzun süreli tokluk hissi sağladığı için kilo vermek için iyi bir yoldur.

Zihinsel sorunlara karşı korur

Kefir gibi fermente gıdalarda bulunan bazı probiyotik bakteriler, yeterli miktarda tüketildiğinde çeşitli tıbbi özellikler üretir. Bu ilaçların duygudurum kontrolü, kaygı giderme ve zihinsel bozuklukların tedavisi üzerinde olumlu etkileri olabilir.

Cildi renklendiriyorlar

Kefirde bulunan A vitamini cilt sağlığı için büyük faydalar sağlar. Cilt hücrelerinin yenilenmesini hızlandırır ve tazeler ve yaşlanma karşıtı etkiler üretir. Egzama gibi cilt problemlerini önleme etkisine sahip olan kefir, saç ve tırnakların uzamasına da yardımcı olur.

Kansere karşı korur, tedaviye olumlu etkisi vardır.

Kefirin bileşimindeki selenyum; E vitamini, katalaz ve süperoksit dismutaz enzimleri ile birlikte hücreler üzerinde antioksidan etkiye sahiptir. Bu, kanser hücrelerinin büyümesini yavaşlatabilir. Günde 1 bardak kefir yemek kansere karşı koruma sağlar.

ETİKETLER

LDL kefir içmek ülser kefirinin faydaları Helicobacter pylori kalp hastalığı