Bu saatlerde dışarı çıkmaktan kaçının!

Sıcak çarpması başta yaşlılar olmak üzere hemen herkesi etkilemekle birlikte, kronik hastalığı olanlar, hamileler, çocuklar ve bebekler yüksek risk altındadır. Bu nedenle özellikle güneşin çok kuvvetli olduğu ve doğrudan geldiği zamanlarda tehlikeli bir grupta bulunan kişiler. 11:00-16:00 Mesai saatlerinde dışarıda kalmamaları çok önemlidir. Mümkünse ortam sürekli havalandırılmalı, güneşten korunmak için perde ve panjurlar kapatılmalıdır.

Klimayı kullanırken bu kurallara dikkat edin!

Yaz aylarının sıcağını kurtarmak için gelen ve kurtarıcı gibi görünen klimaların doğru kullanımı oldukça önemlidir. Klima tarafından doğrudan çalıştırılmaması, ortamın çok fazla soğutulmaması, vücut ısısı yüksek olduğunda ani soğutmanın açılmaması ve klimanın sürekli bulundurulması olası hastalıkların önlenmesinde önemli rol oynar. Aksi takdirde, diğer yaz hastalıkları, özellikle soğuk havaya maruz kalmanın neden olduğu üst solunum yolu enfeksiyonları daha sık görülür.

Bol sıvı tüketin!

Yaz aylarında terleme ve buharlaşma ile sıvı kaybı arttığı için bol su içmeye özen göstermek ve kaybedilen suyu daha çok su içerek yerine koymak önemlidir. Yaz aylarında her gün yaklaşık 2,5-3 litre su için. Gazlı ve gazlı içeceklerden kaçının. Terleme ile tuz kaybı arttığı için bir bardak tuzlu su içmek de faydalıdır.

Vücut ısısını artıran yiyeceklerden kaçının!

İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Meltem Batmacı, sıcak havalarda yemeklerin çok yardımcı olduğunu belirterek, “Özellikle yaz aylarında hafif ve sıvı gıdalar tüketilmelidir. Vücudun yediğimiz tüm kalorileri yakmak için suya ihtiyacı vardır. Fazla tüketilen her kalori vücudun su dengesini bozar ve kilo alımına neden olabilir.

Dışarı çıkarken kendinizi güneşten koruyun!

Dışarı çıkarken ince, hafif ve bol giysiler giymeye özen gösterin. Elbisenin güzelliğine göre; Siyah gibi, teri emen kumaşlardan veya güneş ışığını emen kumaşlardan yapılmış koyu renkli giysiler giymeyin. Sizi terletmeyecek ve güneşten koruyan kumaşları tercih edin. Vücudu sıcak tutacağından kat kat giymekten kaçının. Geniş kenarlı bir şapka, UV ışınlarından korunmak için güneş gözlüğü ve güneş kremi kullanın. Özellikle sinirleri veya cilt rahatsızlıkları olan ve açık tenli olanlar için güneşten korunma çok önemlidir.

Ağır oyunlardan kaçının!

Sıcak yaz aylarında spor ve çok efor gerektiren aktivitelerden uzak durmak önemlidir. Güneş ışınları iyi olmadığında hafif egzersiz yapmaktan, yüzmekten veya yürümekten kaçının. Spor veya çok fazla fiziksel aktivite gerektiren aktiviteler için akşam saatini tercih edin. Egzersiz ve spor sonrası vücudunuzu susuz ve susuz bırakmamaya özen gösteriniz ve su içiniz.

Güneş çarpmasıyla bu hatayı yapmayın!

Yüksek sıcaklık ve sıcak güneş nedeniyle güneş yanığı çok yaygındır. Güneş çarpması; halsizlik, mide bulantısı, görme değişiklikleri, baş ağrısı, baş dönmesi, işitme kaybı vb. semptom gösterirler. Güneşe maruz kalması durumunda kişinin hemen serin, serin ve gölge bir yere götürülmesi, kıyafetlerinin gevşetilmesi, serinletilmeye çalışılması, bilinci kapalı veya kafası karışmış ise en yakın hastaneye götürülmesi önemlidir. Bilinç kaybı durumunda su içmeye çalışmamak önemlidir.

ETİKETLER

serinletici ağustos sıcaklığı