Magnezyum vücut fonksiyonu için gerekli bir mineraldir ve vücutta en çok bulunan 4. mineraldir. Vücut bu minerali kendi başına üretmediği için besinlerle ve gerekirse takviyelerle alınması gerekir.

Peki magnezyum neden bu kadar önemli?

  • Magnezyum özellikle menopoza giren kadınlar için faydalıdır. Kasların gevşemesini ve kasılmasını düzenler.
  • Magnezyum eksikliği, inflamatuar süreçler için bir risk oluşturur. Özellikle çocuklarda magnezyum yönünden zengin besinler hastalıkların sayısını azaltmaya yardımcı olur.
  • Yiyecekleri kararlı kimyasal enerjiye dönüştürür.
  • Magnezyum kemik sağlığı için önemlidir. Magnezyum, kalsiyum ve D vitamini seviyelerini düzenlemeye yardımcı olur.
  • Amino asitleri kullanarak yeni proteinler üretirler.
  • Depresyon riskini azaltabilir.
  • Tip 2 diyabet tedavisine yardımcı olur.
  • Vücuttaki insülinin işleyişini düzenler.

Magnezyum açısından zengin besinler

  • Fındık, badem, fıstık,
  • yeşil sebzeler (özellikle ıspanak)
  • Fasulye
  • unsuz ekmek
  • oradaydılar
  • Patates
  • Esmer pirinç
  • buz
  • Yulaf yuvarladı
  • kabak çekirdeği
  • Bitter çikolata
  • Kinoya
  • Çimen

Magnezyum eksikliği nasıl anlaşılır?

Depresyon, mide bulantısı, halsizlik, kas ağrısı, uyku sorunları, yüksek tansiyon, anksiyete ve depresyon, adet krampları magnezyum eksikliğinin ilk belirtileridir. değişmemiş magnezyum; Osteoporoz, kalp hastalığı, migren, diyabet, metabolik sendrom, tiroid hastalığı, astım, ateroskleroz ve kısırlığa neden olabilir.

ETİKETLER

Tam buğday ekmeği insanların kilo vermesine neden olur.