medyauzmani.com
Türkiye’de 5. İtalyan Mutfağı Haftası Kutlanıyor – Ekonomiden Son Haberler – Yemek Fikirleri

Türkiye’de 5. İtalyan Mutfağı Haftası Kutlanıyor – Ekonomiden Son Haberler

İtalyan Aşçılık Akademisi İstanbul Delegasyonu Başkanı “Accademia Italiana della Cucina”, “Settimana Italaina della Cucina” kapsamında bu yıl İtalyan gazeteci/yazar Beppe Severginini’yi sanal bir toplantıda ağırladı. .

Severgini, 34. kitabı Yeni İtalyanlar’da pandemi ile yaşanan süreci ve İtalyan olmanın değerlerini inceliyor.

İtalyan yiyecek ve içecek sektörü, pandemi sırasında tüm ulusal sanayi sisteminin itici güçlerinden biri olduğunu doğrulayarak önde gelen sanayi sektörü ve işveren haline geldi.

Tüm tedarik zinciri (tarımsal üretim, gıda işleme endüstrisi, dağıtım ve catering) dikkate alındığında; 2019 yılında ciro 538 milyar Euro, 3,6 milyon çalışan ve 119 milyar Euro katma değer olarak gerçekleşti.

2019 yılında 43 milyar avro (50 milyar dolar) ihracat hacmi kaydeden ve 2020’nin ilk dokuz ayında bile %3 büyüyen ki bu çok olumsuz, İtalyan ekonomisinin çok önemli bir parçası.

Ayrıca gastronomi, diğer sektörlerde de “İtalyan markasının” yükselmesine yardımcı olan ana destekleyici olarak hizmet vermektedir.

İtalyan gazeteci Beppe Severgnini’nin son kitabı “Neoitalians”ta kullandığı çok dokunaklı bir metafordan alıntı yapan İtalyan markası beş nitelikte özetlenebilir: aile, mahalle rekabeti, hayal gücü, duygu ve moda.

İktisat literatürüne göre, İtalyan tarım-gıda sektörü kalite, biyolojik çeşitlilik ve geleneğe saygı açısından belirgin bir ayrımı temsil etmektedir. Bu özellikler, dış pazarlardaki fiyat rekabetinin zorluklarına meydan okuyarak ürünlerinin benzersizliğini artırmaya odaklanan, çoğu zaman aile tarafından işletilen birçok küçük işletmenin (ortalama çiftlik büyüklüğü 11 hektar) yaratılmasına yol açmıştır.

İtalya, Avrupa Birliği tarafından en fazla coğrafi işarete sahip ürüne sahiptir.

Türkiye gibi İtalya da kalkınmak için dünyaya açılması gereken bir ekonomiye sahip. Bu iki ekonomik sistemin temel özelliği, ekonomik büyüme için ihracata bağlı olmalarıdır. Tabii ki bu, dışsal bir olaydan ekonomik aktiviteye olumsuz bir şok olduğunda ekonomilerin zarar gördüğü anlamına gelir.

İtalya’nın uzun vadeli tercihi, üretim ve değer zincirini yüksek kaliteli ürünlere odaklayarak en iyi ve en çok aranan ürünlerini tam olarak destekliyor. İtalya, Avrupa Birliği tarafından coğrafi işaret olarak kabul edilen ürün sayısı bakımından ilk sırada yer almaktadır. Ayrıca coğrafi işaret olarak korunan gıda ürünleri ve içeceklerin Avrupa Birliği’nde satış değeri 74,76 milyar Euro’dur. Bunun yerine, bu miktarın beşte birinden fazlası Avrupa Birliği dışındaki ihracatlardan geliyor. İtalya, coğrafi işaretlerin toplam değerinin %21’ine denk gelen 15,8 milyar avroluk değerle coğrafi işaretlerin ekonomik değeri açısından ikinci sırada yer almaktadır.

İtalya gelecek yıl G20’ye başkanlık edecek ve aynı zamanda Birleşik Krallık ile birlikte CoP26 konferansına eş başkanlık edecek. Her iki uluslararası forumda da temel amaç; Sürdürülebilirliği ve çevreye saygıyı teşvik edin ve bu hedeflere ulaşmak için uluslararası toplumu koordine etmeye ve etkilemeye çalışın. İtalya’nın G-20 başkanlığı, dünya çapında işbirliğini güçlendirmeye güçlü bir ihtiyaç olduğu bir zamanda geliyor. “İnsanlar, Küresel Refah”: 2021 için İtalya’nın sloganı olacak.

Geniş bir yüksek kaliteli ürün yelpazesi, kalıcı ve çeşitli bir mutfak geleneği, yerel bölgelerle yakın bağlar ve güçlü bir turizm endüstrisi: hepsi İtalya ve Türkiye arasındaki ortak unsurlar olarak öne çıkıyor.

Bu yıl İtalya ve Türkiye’nin desteğiyle, UNESCO Akdeniz Diyeti Deklarasyonu”Aynı zamanda onuncu yıldönümünü kutlar.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın